Vragenlijst voor de locatie: Tien Tips

Jullie hebben de locatie gekozen, de handen zijn geschud en misschien is de offerte zelfs al getekend en een gedeelte aanbetaald… Dan volgen de gesprekken met jullie contactpersoon van de sprookjeslocatie. Even geen romantische poeha, maar dead plain duidelijke afspraken maken. Hier wat tips voor de gesprekken met de locatie:

01. Welke spullen zijn aanwezig en welke spullen mogen gebruikt worden? Denk aan een trouwtekentafel, statafels, tafellakens, een podium voor de band (hoeveel vierkante meter heeft de band nodig?) en stoeltjes, ook voor jullie – het bruidspaar. En als jullie ze moeten huren, is dit een goed en een fijn adresje: www.joostwest.nl.

02. Zijn er andere evenementen in / rondom de locatie op jullie trouwdag?

03. Willen jullie Hollands of ook buitenlands gedestilleerde dranken geschonken hebben? En maken jullie bij Hollands gedestilleerd uitzonderingen op de regel – bijvoorbeeld voor opa die zo graag een whisky drinkt of tante Teun die dol is op haar Port? Zo ja, zorg dan dat de ceremoniemeester of de weddingplanner de enige is die hier haar / zijn fiat op kan geven.

04. Hoeveel dB is mogelijk tijdens het feest? En hoe laat moet het feest afgelopen zijn, met het oog op vergunningen.

05. Als het een locatie is waarbij gasten blijven slapen is het prettig om af te spreken dat zij na het feest nog op eigen initiatief een drankje kunnen drinken in de bar / lobby. Zodat het niet een heel ubrupt einde heeft.

06. Kunnen spullen opgeslagen worden? Bijvoorbeeld wanneer stoeltjes gehuurd moeten worden, is het prettig als ze een dag vantevoren wel achter slot en grendel gezet kunnen worden.

07. Wat zijn de maten van de lift – deze informatie is handig voor de band.

08. Vanaf hoe laat is de locatie beschikbaar op de dag zelf? Zo weten jullie hoe laat er opgebouwd kan worden. Ook goed om te weten wanneer alles weer weg moet zijn.

09. Maak ook duidelijke afspraken over de catering; hoe ver van tevoren moeten jullie aangeven wat het exact aantal gasten is? Hoeveel crewcatering hebben jullie nodig (vergeet de fotograaf, videograaf, eventuele weddingplanner en opbouwer van de band niet)? Is er een programma voor de kinderen? Zo ja, wat willen jullie de kleintjes te eten geven en wat eet het entertainment team?

10. Bedenk goed of je de drank wilt uitkopen of op nacalculatie wilt betalen. Mijn advies is: doe het op nacalcuatie. Na wat navraag bij diverse locaties blijkt dat men veelal gunstiger uit is op nacalculatie. De prijzen per persoon per uur verschillen per locatie overigens enorm! In blooming hotel in Bergen is het zelfs € 7,50 per persoon per uur, terwijl het in Orangerie Groot Warnsborn in Arnhem slechts € 4,25 per persoon per uur is! Probeer zelf uit te rekenen wat jullie gasten ongeveer zullen nuttigen.

Heb je zelf nog aanvullingen? Stuur ze dan via het reactieformulier hieronder… alles is meer dan welkom.

Meer van Barbara

Laat een reactie achter

*

Contact

Weddingplanner.nl is onderdeel van TopTrouwlocaties.nl.

Contactgegevens:
Franz Zieglerstraat 34A-B
1087 HN Amsterdam
T 020 395 1585
E info@weddingplanner.nl

Volg ons op:
» Twitter.com/trouwlocatie
» Twitter.com/toptrouwblog
» Facebook

Trouwlocatie tweets